Hoe onderscheid je jezelf door verhalen te vertellen?

09 oktober 2018

Laten we even teruggaan naar je kindertijd.

Was er toen een speciale maaltijd die iemand altijd voor jou maakte? Misschien je oma of een ander vriendelijke figuur in je leven. Ze bereidden dat bijzondere gerecht speciaal voor jou wanneer je op bezoek kwam. Misschien was het een heerlijke lasagne (maar voel je vrij om je te bedenken welke maaltijd voor jou speciaal is). Denk aan de geur tijdens het koken, de uitstraling ervan op het bord, en natuurlijk de heerlijke smaak en textuur terwijl je het eet.

Absoluut heerlijk, toch? Maar er was een onbedoeld neveneffect van die geweldige lasagne: oma heeft de rest van je leven lasagne voor je geruïneerd.

Na het eten van oma's lasagne lijken alle andere lasagnes goedkoop en smaakloos. Maar hoe dan? Ze heeft geen 'geheime ingrediënten' gebruikt om haar lasagne zoveel beter te maken. Het was de emotionele band met je grootmoeder waardoor haar lasagne de enige is lasagne is die je nog bereid bent om te eten.

Ik noem dit 'Grandma's Lasagna Effect'.

Zou het niet leuk zijn als jouw klanten dezelfde mening hadden over jouw product of dienst die jij voelt over oma’s lasagne? Dat is wat we in deze post gaan leren.

Een uniek/eigen proces is net als de lasagne van oma; het is jouw ‘geheime recept’ voor hoe jij resultaten voor je klant behaalt. Het is een verhaal voor jou om het 'wat' en 'hoe' achter de resultaten te vertellen aan de mensen.

Groetjes,

Liana & Thomas